טבלת היסודות להצלחת עבודת ה-SEO

טבלת היסודות להצלחת עבודת ה-SEO

בכל שנה מעדכן אתר Search Engine Land את טבלת היסודות להצלחת ה-SEO, המסתמכת על הודעות והנחיות של גוגל כמו גם על הניסיון של מקדמי האתרים. מקור הרעיון לטבלת אלמנטים שכזו הוא הדמיון הרב בין ה-SEO לכימיה וההבנה שהתחום הוא מדע לכל דבר. וכמו בכימיה, יש חשיבות ומשקל לכל אלמנט בטבלה – חלק תורמים לעליית האתר וחלק דווקא פוגעים בו; אך הנוסחה להצלחה הינה שילוב נכון של כל האלמנטים יחדיו.

אלמנטים On-Page

החלק הראשון באלמנטים הנמצאים בתוך האתר הוא התוכן. התוכן הינו חלק חשוב ובלתי נפרד מעבודת ה-SEO ואף יכול להרים או להפיל את עבודת הקידום.

למה חשוב לשים לב כאשר מתעסקים בתוכן? הנה כמה דוגמאות מתוך הטבלה (על פי סדר חשיבות – מהגבוה לנמוך):

  • איכות התוכן
  • התאמת מילות מפתח לעמודי האתר
  • רלוונטיות ועדכניות התוכן
  • תוכן נוסף מלבד טקסט (תמונות, סרטונים וכו’)

החלק השני הוא מבנה האתר. כאשר רוצים להבין את חשיבות מבנה האתר, חשוב לדעת כיצד עובד הבוט של גוגל, שבסופו של דבר קובע איפה האתר שלנו ימוקם בתוצאות החיפוש. הבוטים עוברים בתוך האתר מקישור לקישור וסורקים כמעט כל מה שבדרך. תפקידנו להקל עליהם את הסריקה ולוודא שהם יאהבו את מה שהם ימצאו. איך עושים זאת? הנה מספר דוגמאות מהטבלה:

  • התאמת האתר למובייל
  • קיצור זמני טעינה של עמודי האתר
  • פרוטוקול אבטחה HTTPS שמאפשר גלישה בטוחה למשתמשים
  • הסרת אלמנטים שעלולים להפריע או לחסום את הסריקה (כמו קבצי Java Script ו-CSS)

החלק השלישי הוא HTML, כלומר הקוד עצמו והמרכיבים שלו. הרבה מעבודת ה-SEO טמונה בחלק זה, מפני שזה הבסיס לעבודה נכונה. רבים מהאלמנטים שמוזכרים בחלק זה הם פשוטים, אך משקלם רב מאוד. לדוגמה:

  • תגיות כותרת (Meta Title)
  • תגיות תיאור (Meta Description)
  • שילוב ביטויי מפתח בכותרות H1 ו-H2

אלמנטים Off-Page

החלק הראשון של האלמנטים שנמצאים מחוץ לאתר הוא אמינות האתר. כלומר, האם האתר רלוונטי לגולשים? האם הוא מעניין אותם? האם המידע בו אמין?

אלו חלק מהאלמנטים שנכללים בחלק זה וקובעים את ציון האמינות של האתר:

  • סמכות האתר – האם אתרים גדולים, אמינים ובעלי סמכות בתחום מקשרים לאתר?
  • מעורבות הגולשים – האם הם מתעניינים בתוכן, או יוצאים לאחר מספר שניות מהאתר?
  • ותק – האם הדומיין של האתר נמצא בשימוש כבר תקופה ארוכה?

החלק השני הוא לינקים – קישורים מאתרים אחרים שמובילים לאתר. כמו שכבר אמרנו, הבוט של גוגל עובר בין האתרים באמצעות לינקים וכך אוסף מידע. לכן חשיבות הלינקים המפנים אל האתר היא גדולה. אך מה חשוב שנדע כאשר אנו יוצרים לינקים כאלו? הנה מספר נקודות למחשבה:

  • איכות האתר ממנו הקישור יוצא
  • הטקסט שממנו יוצא הקישור
  • כמות הקישורים

חלק נוסף של האלמנטים Off-Page הינו אלמנטים אישיים. על אלמנטים אלו יש לנו פחות שליטה, אך חשיבותם עדיין גבוהה ומשמעותית לקידום האתר וניתן להיעזר בהם על מנת לכוון את פעולותינו בצורה חכמה יותר לקהל היעד שלנו.

מספר אלמנטים אישיים שיכולים לעזור לנו להבין את קהל היעד שלנו:

  • המדינה של הגולשים
  • העיר או אזור המגורים
  • תדירות הביקורים באתר

החלק האחרון שמרכיב את האלמנטים Off-Page הוא אלמנטים שקשורים לרשתות החברתיות. הרשתות החברתיות כבר מזמן השתלטו על הרשת וכיום משמות כפלטפורמות פרסום לכל דבר. לכן, יש להן חלק גם באסטרטגיית ה-SEO. הנה מספר גורמים שחשוב לשים אליהם לב:

  • היקף הפעילות שלנו ברשת (כמות הרשתות החברתיות, תדירות הפרסום)
  • שיתוף התוכן שפרסמנו על ידי “משפיעים ברשת”
  • מעורבות הגולשים ברשתות החברתיות שלנו

לאחר שפירקנו את הטבלה ליסודות והבנו את חשיבות כל הגורמים, כל שנותר לנו לעשות הוא לחבר אותם יחד על מנת להשיג את הצלחת האתר. בקידום אתרים בגוגל הדור החדש חשוב לזכור שלכל גורם יש השפעה (לטוב ולרע) ויש להיעזר בכל החלקים בצורה חכמה ובזהירות.