פרסום בגוגל אדוורדס

פרסום בגוגל אדוורדס

גוגל אדוורדס הוא שירות המאפשר הצבת מודעות ממומנות במנוע החיפוש של גוגל. כל מודעה מורכבת מטקסט, כותרת, כתובת אתר לתצוגה וטקסט תיאור שכולל לרוב קריאה לפעולה. לאחר שמשתמש חיפש ביטוי מסוים במנוע החיפוש, מופיעות ארבע מודעות נמצאות בראש העמוד ושלוש מודעות בתחתית העמוד, זאת אומרת מעל ומתחת לתוצאות האורגניות. המודעות שבגוגל אדוורדס מאפשרות להגדיל את התנועה והחשיפות לאתר מסוים בשל המיקום בתוצאות הראשונות בשילוב עם תוכן מדויק.

בפרסום הממומן של גוגל אדוורדס ניתן לראות את כמות הצפיות, זאת אומרת כמות הפעמים שהמודעה הופיעה לגולשים. כל הקלקה של גולש על מודעה עולה סכום מסוים שנקבע בהתאם לפרמטרים שונים. המחיר נע בין אגורות בודדות לסכומים גבוהים של מאות שקלים ויותר. נתון נוסף הוא אחוז ההקלקות והוא חישוב של הופעות חלקי הקלקות. ככל שהאחוז גבוה יותר כך המודעה טובה ורלוונטית יותר. מחיר לקליק תלוי בביד, שהוא מעין הצעת מחיר בה ניתן להציע הצעות על פי מחיר מקסימלי ליום, מחיר מקסימלי לקליק ומחיר מקסימלי להופעות. קידום ממומן בפלטפורמה הזו כולל נתונים רבים המאפשרים לאיש ה-PPC לנתח נתונים המסייעים ללקוח בניהול תקציב ובשיפור ה-ROI על ידי מדידת החזר על השקעה.

המטרה של גוגל אדוורדס עבור הלקוח היא למעשה להביא לידים, או במילים אחרות, קידום ממומן שמניב המרות שיתורגמו בהמשך לעסקאות. ניתן לעקוב אחר הקמפיין ולראות כיצד הוא מתקדם. כמו כן, ניתן להעלות במקביל מספר מודעות שרצות יחד ולראות איזו עובדת יותר וזוכה לנתונים טובים יותר, ואיזו פחות, ובהתאם לכך להמשיך רק עם המודעה או המודעות הרווחיות ביותר. מלבד מנוע החיפוש, המודעות יכולות להופיע גם במנועי חיפוש שלהם שת”פ עם גוגל, כלומר אפשרות לפרסום ביוטיוב, באפליקציות וב-GDN, רשת המדיה של גוגל.